Oud-ns-amersfoort.jouwweb.nl
Home » RIJDEND PERSONEEL » Conducteurs
wtolsma.jpg

                               Mcn Oner Hamarcu, Mcn Jaap Vastenburg, Hc Wiebe Tolsma en Hc Aad van der Bor

WWiebeTolsmaHoofdconducteurvan1992-2015.jpg
WTopHCWiebeTolsmaAmersfoort.jpg

                                                                 Wiebe Tolsma Hoofdconducteur van 1992 tot 2015       

zzmericaterpstra-1.jpg
zzellenbroen-1.jpg
zzcity.jpg
Wiebe Tolsma: In 2012 maakte ik deel uit van het team service Heroes tijdens de Olympische Spelen te Londen.
Ik heb daar met een geselecteerd team van 50 NS personeelsleden uit het gehele land gewerkt ( service verlening). Dit omdat de NS daar dochterondernemingen heeft o.a. Abellio (deel van het stadsvervoer in Londen) en een treinmaatschappij “Greater Anglia.” en ook een van de hoofdsponsoren was van de Olympische spelen. Ik heb daar o.a. gewerkt op vliegveld Stansted, Southend, de haven van Harwich, op de NS shuttle bus van metrostation Wood Green naar het Holland Heineken Huis en bij de reisinfobalie in het Holland Heineken Huis. Ook waren er 500 OV fietsen naar de oranje camping verscheept voor de verhuur. Middelste foto met Ellen Broen ook uit Amersfoort.
WTllaaatstedienst.jpg
WTlllaattstedienst.jpg

Beelden van mijn laatste rit: Handruk van een dankbare reiziger en van mijn zoon te Leeuwarden met mijn vroegere mentor HC Hans Leijssenaar.

WTddienst.jpg
WTlaatstedienst.jpg

Met Ron Zoethout Mcn van mijn laatste rit Zwolle- Leeuwarden. De Amso (ass. manager S & O) Frans Sonders knipt mijn stropdas af.

zspoorcdt-1.jpg
20161021151615_01.jpg
conducteur-1.jpg
bcdt-1.jpg
hcc.jpg

HC Stuiver dacht in Amsterdam Watergraafsmeer een stukje mee te rijden met een optrekkende goederentrein doch het was een vertrekkende trein. Hij zat op een buffer. Het was winter. Koud. En hoe hard hij ook schreeuwde bij posten en stations, hij werd pas in Apeldoorn uit zijn benarde positie bevrijd. Sindsdien was zijn bijnaam "de bufferconducteur". 

cdtwagenn.jpg

Conducteurswagen een DG. De goederentreinen vervoerden destijds een conducteur, die zorgde voor de documenten, treinrapport enz. De wagen was voorzien van een kolenkachel, aanmaakhoutjes, kolen, een schrijftafel en een WC.