Baarn
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    De Koninklijke wachtkamer
                    
                    
                    
                    November 1944
                    
                    Hilversum
                    
                    
                    
                    
                    1942 Stationchef Hilversum D. Nolles 40 jaar bij het spoor
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    Naarden - Bussum
                    
                    Stoomtram te Huizen
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    De Gooise stoomtrein
                    
                    
                    
                    
                    
                    Thierenseweg 1955
                    
                    Groepsfoto 1907
                    
                    
                    
                    Soest, Soestdijk, Soest Zuid, Soestduinen
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    Rien Poortvliet woonde hier vlakbij
                    
                    
                    
                    Foto Gert Wagelaar
                    
                    Den Dolder
                    
                    Dirk van Dalen en Harm Nieuwenhoven
                    
                    Feesttrein t.g.v. elektrificatie Den Dolder - Baarn 31 Mei 1946 Rechts Dirk van Dalen
                    
                    
                    Barneveld
                    
                    
                    
                    Van 1902 tot 1937 was er een spoorlijn van Ede naar Nijkerk Haven
                    
                    
                    
                    Barneveld Voorthuizen op achtergrond Lijn Amf - Apd
                    Lunteren ->
                    
                    Barneveld Voorthuizen
Nijkerk
                    
                    In 1916 stond alles blank
                    
                    
                    Personeel station Nijkerk 1915
                    
                    
                    
                    Putten
                    
                    
                    
                    1913
                    
                    
                    
                    Ermelo
                    
                    
                    Harderwijk
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    
                    Januari 1966: Guus Brouwer vervangt Grolleman. Hij was de laatste stationschef en ging december 1969 naar Amersfoort
WOUDENBERG
                    
                    MAARN ZANDERIJ
Dagelijks bediende Amersfoorts personeel de zanderij. 's Morgens een lege trein heen en 's avonds een beladen trein terug.
Zanderij Maarn, ook bekend als Zandgat Maarn, is een voormalige zandafgraving en zandgat aan de Bergweg te Maarn, ten zuiden van de A12. Op deze zandafgraving van de NS werd tot in 2001 nog zand gewonnen. Nadat het recreatieschap het gebied in 2002 in erfpacht kreeg, werd het gebied de eerste jaren afgesloten voor publiek, zodat de begroeiing zijn gang kon gaan. Zo ontstond een natuurlijk terrein met een spontaan opkomende vegetatie. De oeverbegroeiingen en de moeraszones rondom de plas dienen om het zwemmen in de gevaarlijk diepe plas tegen te gaan. In november 2013 werd Zanderij Maarn opengesteld als wandelgebied. Het westelijke gedeelte van de plas is afgesloten als rustgebied voor wild. Aan de noordzijde ligt onder het talud van de A12 een laag vervuilde grond, een restant van het NS-verleden als rangeerterrein..
Geschiedenis en beheer.
Het eerste graafwerk in de latere zanderij was de doorgraving, tussen 1840 en 1845, van de Utrechtse Heuvelrug voor de aanleg van de Rhijnspoorweg met een halte , het latere Station Maarn , dat tot 1972 op deze plek lag. Was dus aanvankelijk het verwijderen van zand de hoofdzaak, vanaf 1865 lag het zwaartepunt op de winning. Niettemin kwam de vrijgekomen ruimte van pas en in 1901 werd er een rangeerterrein aangelegd, dat in 1932 alweer gesloten werd.
Na het einde van de exploitatie door NS in 2001 kreeg het Recreatieschap Utrechtse Heuvelrug, Vallei- en Kromme Rijngebied het gebied in erfpacht . Toen deze organisatie per 2018 werd opgeheven nam eigenaar Het Utrechts Landschap het gebied in eigen beheer.
                    
                    
                    
                    
                    Anno 2020 is het een prachtig recreatiegebied.